Villkor för att vara med i insamlingen

Vill du skicka in en berättelse?

Då är det är några villkor du måste veta om,

för att vi ska kunnata emot din berättelse.

Din berättelse sparas i ett arkiv på Nordiska museet.

Där sparas texter, bilder, ljudinspelningar och video.

Om du vill så läggs berättelsen också ut på den här hemsidan.

Då måste du klicka i en speciell ruta när du skickar in berättelsen.

Vi kan ta bort ditt namn

om du inte vill att det ska stå på hemsidan.

Men vi som gör sidan måste alltid veta vad du heter.

 

Det ska vara en historia från ditt eget liv.

Vill du skriva om någon som behandlat dig illa?

Skriv då vad som har hänt men inte vad personen

eller personerna heter.

Vi bestämmer vad som ska finnas på sidan.

 

Nordiska museet får rätt att använda det som du skickar in

på många olika sätt.

Vi får lägga ut det på museets hemsida

och på andra platser på internet.

Till exempel Facebook, Flickr, Twitter och Youtube.

Berättelsen och bilderna kan användas i en utställning,

eller i en bok.

Forskare och andra människor kan läsa

vad du har skrivit.

 

Om personuppgifter

Nordiska museet sparar ditt namn

och andra uppgifter som du fyller i.

Museet lämnar ut namn och kontaktuppgifter till forskare

som vill titta på din berättelse.

Nordiska museet följer Personuppgiftslagen.

 

Om kommentarer

Du har själv ansvar för vad du skriver

när du kommenterar andra personers berättelser.

Plåtkonstruktion

Berätta din historia

Vad vill du berätta om ditt liv? Skriv, teckna eller tala. Skicka gärna med en bild.

Berätta din historia