Berätta om ditt liv

På den här sidan kan du berätta om något i ditt liv.

Långt eller kort.

 

Många andra skickar också in berättelser.

De handlar om hur det är

att ha en funktionsnedsättning idag.

Och om hur det var förr i tiden.

Du kan berätta om din funktionsnedsättning.

Eller om vad du gör på dagarna.

Det finns tips på vad du kan berätta om.

Vi kan ta bort ditt namn

om du inte vill att det ska stå på hemsidan.

 

Du kan skriva

eller prata in din berättelse.

Du kan också använda teckenspråk.

Du får gärna skicka in ett fotografi

som du är med på.

 

Personer som har en funktionsnedsättning

får skicka in en berättelse.

Det får deras familjer göra också.

 

Du kan läsa alla historier,

 och skriva vad du tycker om dem.

 

Det är Nordiska museet

och Handikapphistoriska föreningen

som samlar in berättelserna.

Vi gör det under hela år 2012.

 

Mer information

Klicka på länkarna om du vill veta mer.

Så gör du för att lämna en berättelse.

Läsa och tycka till om andra människors berättelser.

Villkor för att vara med i insamlingen.

Diskutera en viss fråga.

Kontakta oss.

 

Plåtkonstruktion

Berätta din historia

Vad vill du berätta om ditt liv? Skriv, teckna eller tala. Skicka gärna med en bild.

Berätta din historia